نتایج یک نظرسنجی جدید: حدود دو-سوم بریتانیایی ها حالا حامی سوپر لیگ هستند


بر اساس تحقیقات جدیدی که به وسیله مدافعان اجرای طرح سوپر لیگ انجام شده است، اینک حدود دو-سوم هواداران فوتبال در بریتانیا از بر پایی این رقابت جدید، استقبال می‌کنند. 

| به گزارش ایندیپندنت، ۶۵ درصد از ۸۳۵ شرکت کننده بریتانیایی در این نظرسنجی که توسط بنیاد فرانسوی «Opinion Way» انجام شد، موافقت یا موافقت نسبی خود با سوپر لیگ را اعلام کردند. میزان حمایت از این طرح به ویژه در میان طرفداران منچسترسیتی (۸۵ درصد) و چلسی (۸۱ درصد) بالا بود. 

در آوریل ۲۰۲۱ که برای نخستین‌بار موجودیت سوپر لیگ اعلام شد، هواداران فوتبال در بریتانیا در مخالفت با این طرح راهی خیابان‌ها شدند. این طرح در نهایت طی ۷۲ ساعت پس از شروع به کارش، دچار فروپاشی شد. اما محققان می‌گویند تحقیقات جدید حاکی از «حمایت قابل توجه» از طرح جدید سوپر لیگ است که شامل ۶۴ تیم در رقابت تیم مردان و ۳۲ تیم در رقابت تیم زنان می‌شود. این طرح در دسامبر ۲۰۲۳ عرضه شد. 

این نظرسنجی در مجموع آرای ۶ هزار و ۴۵۸ هوادار فوتبال بالای ۱۵ سال را در بین هشت کشور: فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، هلند، بلژیک، پرتغال و بریتانیا جمع آوری کرد. در تعریف هوادار فوتبال در این تحقیق آمده است: «افرادی که بنابر اظهارات خود، به فوتبال نسبتا و یا بسیار علاقه‌مند بودند». 

در میان کل این نفرات، ۷۲ درصد با طرح جدید سوپر لیگ موافق یا نسبتا موافق بودند. این حمایت در رده‌های سنی پایین‌تر، قوی‌تر بود؛ به نحوی که ۸۶ درصد از گروه ۹۵۶ نفره بین رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال را در بر می‌گیرد. در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که از ۸۳۵ نفر شرکت کننده بریتانیایی، ۵۰۹ نفر طرفدار باشگاه‌های «بیگ سیکس» بودند که در سال ۲۰۲۱ در نسخه ابتدایی سوپر لیگ ثبت نام کرده بودند. 

پایین‌ترین میزان حمایت از طرح جدید در بین طرفداران «بیگ سیکس» به گروه هواداران تاتنهام بر می‌گشت که فقط ۵۵ درصد از ۵۴ نفر هوادار این تیم، موافقت خود را با طرح جدید اعلام کردند. 

بیشتر بخوانید:



Source link