پنج درخشان راه‌ها برای استفاده رژیم های کتوژنیک 1402

این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر خرید کتاب کتوژنیک میدهد. با اینکه خیلی از ما آرزو میکنیم که ای کاش میتوانستیم چنین کاری انجام دهیم اما واقعیت این است که نمیتوانیم تنها با خوردن نیم کیلو شکلات مواد مغذی کافی به بدنمان برسانیم. مثلا یک تکه استیک بزرگ برای صبحانهی این روند در نظر گرفته شده است. برای این که به شما در شروع رژیم کتوژنیک کمک کنیم، نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته را ارائه میکنیم.

لیست خرید رژیم کتوژنیک

درصورتی که یک رژیم کتوژنیک تخصصی و اصولی نباشد هر چند وزن کم میشود اما عوارض خاصی در طولانی مدت دارد که فرد اوایل متوجه آن نیست: از جمله افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه و پوکی استخوان، و افزایش سطح اسید اوریک خون (یک عامل خطر برای نقرس) وکمبود مواد مغذی. اگر می خواهید لاغر شوید ، از بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و سرطان جلوگیری کنید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که دارای غذاهای حاوی فیبر بالا ، سبزیجات ، میوه ها ، ماهی ، گوشت بدون چربی ، آجیل ،آرد بادام، دانه ها و روغن های تصفیه نشده ،باشد.

هرچه مصرف کربوهیدرات های خود را محدودتر کنید (کمتر از 25 گرم کربوهیدرات خالص در روز) ، سریعتر وارد کتوز می شوید. در این رژیم باید مواد غذایی مصرف شود که بدن شما را در مرحله کتوز نگه دارد. این بدان دلیل است که پروتئین در صورت مصرف زیاد میتواند به گلوکز تبدیل شود که ممکن است سرعت انتقال شما به کتوز را کاهش دهد. به همین دلیل است که هنگام شیردهی، حتی اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، کاهش وزن معمول است. ۴. آیا نیاز به بارگیری کربوهیدرات است؟

رژیم کتوژنیک سطح گلوکز (قند) خون را بهبود بخشیده و در عین حال نیاز به انسولین را کاهش میدهد. از آنجایی که چربی منبع اصلی تغذیه در رژیم کتوژنیک است، مهم است که منبع چربی های با کیفیت بالا، سالم و سالم انتخاب شوند. حالا دیگر به جای کربوهیدرات، شروع به چربی سوزی میکنید و از چربی های انباشته شده بدن به عنوان منبع سوخت استفاده میشود. برای اینکه بتوانید شروع به چربی سوزی کنید، باید در مواد غذایی و خوراکی های مصرفی خود دقت بسیار زیادی داشته باشید. رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های کم کربوهیدرات و پر پروتئین (شامل انواع گوشت و پروتئین مانند سویا گوشت)است که اغلب با رژیم کتو مرتبط است.

روزه کتوژنیک انواع روغن: به خصوص روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو. فستها انواع مختلفی دارد؛ بهطور مثال بعضی فستها شامل نوشیدن آب و چای و قهوه است و بعضی اینگونه نیست. اگرچه کاهش کربوهیدرات اضافی یک مرحله سالم است ، اما مشخص نیست که آیا این رژیم به تنهایی می تواند به دیابت کمک کند یا خیر. گاهی ممکن است نیاز به یک وعده غذایی مختصر را با یک وعده غذایی سنگین اشتباه بگیریم. نیاز به کالری شماری ندارد. در این رژیم شما کالری و چربی زیاد جذب میکنید، اما جذب مواد قندی را به نزدیک صفر میرسانید.

مصرف زیاد کربوهیدارت و خوراکیای شیرین، باعث ایجاد مقاومت انسولینی (Insulin Resistance) در بدن میشود. علاوه بر تمام این پارامترهای مثبت، بادمجان فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. اما آیا خوردن بادمجان باعث کاهش وزن میشود؟ مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار میشود تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید. در حالت طبیعی و بدون رژیم سوخت بدن از کربوهیدرات ها و مواد قندی تامین میشود. این سوخت را از مواد غذایی و دستگاه گوارش جذب میکند.

این کار باعث میشود منبع سوخت و ساز بدن تغییر کند. رژیم کتوژنیک میتواند باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش چربی بدن شده که فواید بسیاری را برای افراد مبتلا به دیابت یا پیشدیابت به همراه دارد. تمام چربیهای سالم موجود در برنامه رژیم کتوژنیک از مغذیترین منابع تأمین میشوند و بسیاری از آنها با سایر ویتامینها، مواد معدنی و مواد مغذی محلول در چربی فوقالعاده سالم، همراه هستند. دیگر نمیتوانید از خوراکیهایی استفاده کنید که میزان قند آنها زیاد بالاست.

کاهش وزن کتوژنیک

صاف شدن پوست به علت کاهش مصرف شکر و کم شدن میزان انسولین در بدن. برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن ما بر خلاف رژیم های آنلاین کلی ارائه شده بدون توجه به مشخصات فیزیکی و میزان فعالیت فرد در کانال رژیم لاغری یا کانال رژیم غذایی لاغری یا کانال برنامه غذایی و کانال کاهش وزن یا کانال رژیم آنلاین در تلگرام می باشد. چربی های مفید برای قلب ، کلیدی برای حفظ سلامت کلی هستند. کبد چرب می تواند در عملکرد کلی کبد تداخل ایجاد کند و به نظر می رسد یکی از عوامل اصلی ایجاد دیابت باشد.

کتوژنیک و شیردهی

یکی از ویژگی های مثبت و مفید بادمجان، وجود مادهای به نام فیبر در آن است. خب اولین کاری که باید انجام بدین اینه که قارچ های بزرگ رو کامل بشورید. قارچ ها رو هم داخل اضافه کنید و تا زمانی که نرم بشن ( احتمالا حدود ۴ دقیقه زمان ببره ) سرخ کنید. این رژیم غذایی (مانند تقریباً همه رژیم های غذایی) نوشیدنی های شیرین و غذاهای اضافه شده قند ، غذاهای فرآوری شده و سایر کربوهیدرات های تصفیه شده را در محصولات نانوایی ، ماکارونی و غلات خشک بیشتر صبحانه غذاهایی که با افزایش وزن ، دیابت ، حملات قلبی مرتبط هستند محدود می کند.

محققانی که رژیم های کتوژنیک را مطالعه می کنند نشان داده اند که باعث افزایش کلسترول و مارکرهای التهابی می شود. پودر نارگیل برای افرادی است که به دنبال کاهش کلسترول خون هستند نیز پیشنهاد می شود. علائم شامل تشنگی بیش از حد ، ادرار زیاد ، گیجی و ضعف یا خستگی است. در این حالت احتمالاً علائمی از جمله تپش قلب، سرگیجه، گرفتگی پا و ضعف را تجربه خواهید کرد. علائم دیگر کمتر شایع نیز عبارتاند از انرژی ضعیف و عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مسائل خواب، حالت تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی.

انواع رژیم های کتوژنیک

این بیماری بخاطر سطح انرژی پایین و عملکرد ذهنی که شامل افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد فعالیتهای ورزشی میشود. تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات مزمن جسمی را افزایش دهند. مصرف كمتر كربوهیدرات و رژیم های كتوژنیك باعث كاهش اشتها ، سیری و یا كاهش مصرف روزانه غذا می شود و باعث كاهش مصرف انرژی در رژیم غذایی می شود.

می تواند باعث کما دیابتی شود. اگر شکم بزرگ و پهلوهای کوچک دارید ، احتمالاً کبد چربی دارید و پیش دیابتی هستید. هنگامی که بیش از حد کتون دارید ، ممکن است در معرض ابتلا به کتواسیدوز دیابتی باشید. اگر کتون بسیار زیاد باشد ، کتواسیدوز در دیابت نوع 2 امکان پذیر است. رژیم کتوژنیک موثرتر از رژیم کم کالری در بهبود دیابت نوع 2 ، چاقی ، بیماری های قلبی و چربی خون است. در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی نباید مصرف شوند؟ اینکه چه چیزی بخورید بستگی به این دارد که با چه سرعتی بخواهید به رژیم لاغری کتو عادت کنید.

بهترین نوع رژیم کتوژنیک

یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد ، که اندازه گیری مدیریت قند خون در طولانی مدت است. رژیم کتوژنیک بر پایه یک برنامه متفاوت بنا شده است. چرا که رژیم کتوژنیک بر پایه جذب چربی و حذف کربوهیدرات با دریافت متوسط پروتئین است. این که بخواهیم عدد بگوییم، تقریبا امکان ندارد چرا که در هر رژیمی، تغییر عددی که در وزن فرد صورت میگیرد به متابولیسم بدن فرد وابسته می باشد.

بیشتر سلولهای بدن ترجیح میدهند تا برای تولید انرژی از قند خون (که از مصرف کربوهیدرات ها به دست می آید) استفاده کنند. افراد مبتلا به دیابت که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنند ، بهبود قابل توجهی در قند خون و A1c ، عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، باکتری های روده ای که مسئول حساسیت به انسولین هستند و مارکرهای التهابی مانند پروتئین واکنش پذیر C را تجربه می کنند. استفاده از این رژیم برای افرادی که داروی دیابتی مصرف میکنند، خانمهایی که به بچه شیر میدهند و کسانی که هر گونه داروی دیابتی یا انسولین مصرف میکنند توصیه نمیشود.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

حتی بعضی از مطالعات عنوان میکنند که پنیر ممکن است از شما در برابر بیماریهای قلبی محافظت کند. رژیم کتو سرشار از چربی (55 تا 60 درصد)، کربوهیدرات کم (5 تا 10 درصد) و پروتئین «خنثی» است. رژیم کتوژنیک (کتو) ، سرشار از چربی و کم کربوهیدرات ، می تواند به طور بالقوه نحوه ذخیره و استفاده از انرژی بدن را تغییر داده و علائم دیابت را کاهش دهد. نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک در کوتاه مدت تغییرات متابولیکی مفیدی ایجاد می کند. در کوتاه مدت ، این رژیم ها با بهبود حساسیت به انسولین و کنترل قند خون همبستگی دارند.

نحوه شروع رژیم کتوژنیک

مضرات کتوژنیک چیست یک رژیم کتوژنیک می تواند منجر به بهبودهای چشمگیری در کنترل قند خون ، A1c ، کاهش وزن و قطع انسولین مورد نیاز نسبت به سایر رژیم های غذایی شود. چه کسی به رژیم کم کربوهیدرات نیاز دارد و چرا: مزایا و معایب آن ، ویژگی های تغذیه ای. پس بهتر است جایگزین های لو کرب را به جای خامه انتخاب کنید. پس در واقع، باعث چاقی نخواهد شد. پس از آن، بیکنها را مقداری تفت دهید و به همراه پیازچه خردشده و سیر رندهشده به ترکیب قبلی اضافه کنید.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کتوژنیک و لاغری وب سایت خود باشید.