کانسلو: منچسترسیتی بهترین تیم جهان است اما وقتی بارسا شما را می خواهد باید بروید


| ژائو کانسلو از مدت ها قبل گزینه رویایی ژاوی برای پست دفاع راست بارسلونا بود. در ماه ژانویه فرصت این انتقال پیش نیامد و ژائو کانسلو به بایرن مونیخ رفت. با این حال پس از تلاش های زیاد، بارسا توانست مدافع راست پرتغالی را از منچسترسیتی قرض بگیرد. 

ژائو کانسلو در مصاحبه جدیدش با موندو دپورتیوو در مورد انتقال به بارسلونا و جدایی از منچسترسیتی صحبت کرده است.  

-حضور در بارسلونا چه احساسی دارد؟

خانواده و همه دوستانم می دانند که از مدت ها قبل رویای بازی برای بارسلونا را در سر داشتم. بارسا همیشه تیمی بود که مرا هیجان زده می کرد، دلیل؟ همه الگوهای من اینجا بازی کرده اند. طی ماه های اخیر نتوانستم توانایی های خودم را نشان دهم و می خواهم اینجا کیفیتم را به همه ثابت کنم. دوست دارم بهترین نسخه از خودم باشم تا باشگاه را به جایگاهی که لیاقتش را دارد برگردانیم. 

-ژاوی در ژانویه تو را می خواست اما نشد، چرا؟ 

این بحث کمی گیج کننده است اما نمی دانم که بارسلونا واقعا مرا در ژانویه می خواست یا نه چون من در جریان این داستان نیستم. بارسا باشگاه رویایی من است و همیشه می خواستم اینجا بازی کنم. از حضور در اینجا خوشحالم و توانستم از سه بازی اول خودم در تیم لذت ببرم. هم تیمی هایی دارم که به من کمک زیادی می رسانند و تطبیق دادن خودم با این شرایط آسان است. 

-چه شد که تصمیم گرفتی از منچسترسیتی به بارسلونا بیایی؟ 

بله، تصمیم من همراه با ریسک بود اما در زندگی همیشه باید ریسک کنید. همیشه در زندگی ام ریسک می کنم و این کار را دوست دارم. باید از همه دوستانم در منچسترسیتی تشکر کنم، تا به این لحظه از دوران حرفه ای خودم بهترین خاطراتم را آنجا تجربه کرده ام. سال گذشته در تیم منتخب سال فیفا هم قرار گرفتم و یکی دیگر از رویاهایم به واقعیت تبدیل شد؛ اتفاقی که به لطف هم تیمی ها، پپ و کادر فنی اش برای من رخ داد. منچسترسیتی بهترین تیم جهان است و خروج از آن برای من ریسک بود اما صحبت از بارسلونا در میان است، زمانی که بارسا به سراغ شما می آید باید فرصت را غنیمت بشمارید. 

-دوست داری سال بعد هم در بارسلونا باشی؟ 

می خواهم عملکرد خوبی در بارسلونا داشته باشم و به یک بازیکن مهم در ترکیب تبدیل شوم. ماندن در بارسا اما به باشگاه بستگی دارد و من تنها باید فوتبال بازی کنم. در نهایت این باشگاه است که عملکرد بازیکن را بررسی می کند و اگر عملکرد خوبی نداشته باشید، نمی توانید بمانید؛ اگر هم عملکردتان خوب باشد، باشگاه عاشق شما می شود. می خواهم بهترین نسخه از خودم را به نمایش بگذارم و از حضورم در این تیم لذت ببرم. 

-می خواهی چه دستاوردهایی در بارسلونا داشته باشی؟ 

دوست دارم جاه طلب باشم اما نمی خواهم افراط کنم. می خواهم بازی به بازی پیش بروم. رویای قهرمانی در لالیگا را دارم. من در همه کشورهایی که بازی کرده ام قهرمان شده ام به غیر از اسپانیا. در مورد لیگ قهرمانان هم هیجان زده هستم و به نظرم با تیمی که داریم همه چیز ممکن است. با این حال فوتبال ورزش عجیبی است و می خواهیم گام به گام جلو برویم. پیش می آید در یک مسابقه خوب باشید اما در نهایت شکست بخورید.