آنچه همه باید درباره کتوژنیک برای لاغری بدانند

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیست رژیم کتوژنیک حتی فوایدی ضد بیماریهای مانند سرطان ، دیابت ،آلزایمر و صرع دارد.در اینجا توضیحاتی را برای رژیم کتوژنیک برای پنج درخشان راه‌ها برای استفاده رژیم های کتوژنیک 1402 شما آوردهایم. این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر میدهد. داروهای حمله می توانند بر دیگر داروها تاثیر متقابل داشته باشند که این می تواند اثربخشی دارو را کاهش دهد و یا باعث عوارض جانبی شود. در کل باید گفت رژیم های غذایی در کنار کاهش وزن باید روی سلامت کلی بدن تاثیر مثبت بگذارد، مانند رژیم دش که در رتبه 2 و یا رزیم مدیترانه ای که رتبه 1 است. در رژیم غذایی کتوژنیک، کل بدن، سوخت مورد نیاز خود را تقریبا از چربی تامین میکند. هنگامی که شما برای اولین بار رژیم کم کربوهیدرات را شروع می کنید، بدن شما به قندها می رود تا بتواند سوخت مورد نیازش را تامین کند. از خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند غلات ، قندها ، حبوبات ، برنج ، سیبزمینی ، آبنبات ، آبمیوه و حتی بیشتر میوهها خودداری کنید. رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که شباهتهای زیادی با رژیمهای اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. رژیمهای کتوژنیک باعث کاهش شدید قند خون و میزان انسولین بدن میشود.

انواع رژیم های کتوژنیک

رژیم های کتوژنیک چیست رژیم کتوژنیک به علت کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی، باعث سوق دادن بدن به حالت متابولیکی به نام کتوز میشود. رژیم جنی کریگ چیست؟ در رژیم کتوژنیک منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند. رژیم کتوژنیک ممکن است به روش های مختلفی از جمله افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها باعث کاهش وزن شود. علائم اصلی که می تواند نشان دهد شما وارد مرحله کتوز شدهاید شامل افزایش حس تشنگی ،خشک شدن دهان ، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی و اشتها است. می توانید از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کنید تا به بدن خود شوک وارد کنید. هدف اکثر افرادی که به سراغ این رژیم می روند کاهش وزن و لاغری است؛ اما جالب است بدانید که این برنامه غذایی در سال 1920 برای کنترل بیماری صرع و همچنین کنترل تشنج ها ساخته شده است.

فروشگاه کتوژنیک در کرج

اما در این زمینه ها نیاز به تحقیق است. همچنین ممکن است افراد مبتلا به بیماری های قلبی ، بیماری های خاص مغزی و حتی آکنه نیز با رعایت این رژیم بهبود یابند ، اما برای استفاده از منافع این رژیم در درمان بیماریهای مختلف نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد . اگرچه کاهش وزن به عنوان روشی برای کاهش وزن مورد ستایش قرار میگیرد، اما ممکن است برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند مضر باشد. همچنین می تواند به افرد مبتلا به بیماری های قبلی، برخی بیماری های مغزی و حتی آکنه کمک کند. در حقیقت، شواهد حتی نشان میدهد که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را و اثرات بهداشتی دیابت را کاهش دهد. حتی بعضی بر این باور بوده اند که با این رژیم شفافیت ذهنی بیشتر ی حاصل نموده اند . در حالی که رژیم غذایی پالئو نسبت به رژیم غذایی استاندارد آمریکایی کربوهیدرات پایین تری دارد، اما هنوز هم مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند سیب زمینی شیرین ، آجیل ، دانه ها و برخی از نشاسته های غیر دانه ای را مجاز می کند. تخم مرغ، دارای تنوع زیادی است، طبخ آن بسیار آسان است، و تنها نیم گرم کربوهیدرات، اما 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی دارد.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

در این رژیم شما بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینی ها و نان سفید را حذف می کنید. باتوجه به شرایط درمان و رژیم غذایی تجویز شده، برخی اوغات از خوراکی ها لذت ببرید البته تا زمانی که در کالری مجاز روزانه خود قرار داشته باشید. زمانی که رابطه بین وزن و دیابت نوع 2 را در نظر بگیرید این رژیم یک مزیت بسیار مهم است.علاوه بر اینها ، این افراد برای مدیریت قند خون نیز بهبود را تجربه کردند. این رژیم از جهاتی شبیه رژیم اتکینز است که با خوردن غذاهای کم کربوهیدرات و پرهیز از غذاهای پر کربوهیدرات و قند، توانایی بدن در سوزاندن چربی را افزایش می دهد. کتوژنیک یک دوره برای یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است (مانند رژیم غذایی اتکینز). در واقع، به این رژیم کم کردن میزان کربوهیدراتها و جایگزینی آنها با چربیها گفته می شود. در واقع تحقیقات نشان داده رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن و بهبود سلامتی می شود. مدیریت مصرف پروتئین بسیار مهم است چون در صورت کمبود گلوکز ممکن است بدن در صورت زیاد بودن پروتئین ، این را جایگزین گلوکز کند که باعث کاهش مسیر متابولیسم کتوز می شود.

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

ایده این رژیم این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. تفاوت عمده بین رژیم کتو و رژیم اتکینز این است که نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد بر مصرف چربی های سالم تر، پروتئین کمتر و گوشت های فرآوری شده (مانند بیکن) تأکید دارد، در حالی که تحقیقات بیشتر از اثربخشی آن، حمایت می کند. رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های دنیا برای کاهش وزن است که بر مصرف کربوهیدرات پایین تأکید دارد، اما میتوانید هر مقدار پروتئین و چربی بخورید. بهترین مقدار کتون در بدن بین 0.5 تا 3 میلی مولار است. این امر روش بدن برای واکنش به رژیم کم کربوهیدرات و مرحله اولیه استفاده از کتون ها به عنوان منبع انرژی به جای گلوکز است. همچنین مصرف کتون و روغنهای MCT میتواند مفید باشد. پرو تئین ها و چربی های اشباع نشده موجود در بادام با گرسنگی مبارزه می کنند و خاصیت سیرکنندگی دارند بنابراین با مصرف بادام بسیاری از افراد وزنشان کاهش می یابد و چربی های شکمی خود را از دست می دهند. روغن زیتون برای هیچ کس مضر نیست و همه افراد میتوانند از آن استفاده کنند فقط میوه تازه یاقوتی آن معده را سست میکند و ممکن است تولید استفراغ کنند.

خرید کتاب رژیم غذایی کتوژنیک

این اسموتی از میوه هایی با کربوهیدرات پایین تهیه میشه. آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر دسته بندی هر دو میوه هستند، اما اگر آن ها را بخواهیم در میان سبزیجات قرار دهیم بسیار منحصر به فرد هستند زیرا چربی نسبتا بالایی دارند. رژیم HCG باعث کاهش وزن می شود، اما مطالعات متعدد به این نتیجه رسیدهاند که کاهش وزن تنها بهدلیل رعایت رژیم غذایی بسیار کم کالری است نه هورمون HCG. رژیم کتوژنیک ( یا رژیم کتو) دارای کربوهیدرات کم و چربی بالا که می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. در واقع تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک ممکن است بهاندازه رژیمهای بدون چربی به کاهش وزن شما کمک کند. پروتئینها را انتخاب کنید و انتخاب کنید چرخ دنده غذایی حیوانی انرژی بالایی دارند، به همین دلیل تجویز آنها بالقوه است به کاهش پوند کمک تدریجی را انتخاب کنید و انتخاب کنید تحقیقات هم نماد میدهند کدام ممکن است رژیمهای غذایی اساساً مبتنی بر گیاه برای کاهش پوند مؤثر میباشند، از غنی اجتناب کرده اند فیبر هستند کدام ممکن است میتواند ارائه می دهیم کمک تدریجی برای مدت طولانیتری سیر بمانید را انتخاب کنید و انتخاب کنید چربیهای پرکالری پایینی داشته باشید. این امر احتمالاً به این دلیل است که بدن از یک سیستم بافر قدرتمند برخوردار است که pH خون و دی اکسید کربن شما را در سطح نرمال نگه می دارد.

بااینحال فقط دو حالت استاندارد و با پروتئین بالا مورد مطالعه گسترده قرارگرفته است و مدلهای بالینی و هدفدار سطح بالاتری دارند و برای ورزشکاران و بدنسازان مناسباند. از جمله این اهداف عدم تعادل هورمونی، به خصوص مقاومت به انسولین همراه با سطح قند خون بالا و محدود کردن مصرف مواد غذایی بدون کالری ناشی از گرسنگی که بسیاری از افرادی که رژیم غذایی می گیرند، با آن مبارزه می کنند. از سوی دیگر آقایان اصلا دوست ندارند که در مورد همه چیز کاوش کنند و بحث راه بیندازند. مطمئن باشید که افراد همچنان میتوانند رژیم کتو را برای افزایش عضله دنبال کنند. هنگام آغاز رژیم کتوژنیک، بالقوه است بخواهید اجتناب کرده اند بازدید صبحگاهی شخصی به استارباکس . اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد رژیم لاغری سریع لطفا به بازدید از وب سایت ما. ما قبلاً در یک مطلب جداگانه درباره عوارض شایع رژیم کتوژنیک توضیح دادهایم، اگر میخواهید با عوارض این رژیم غذایی آشنا شوید، اینجا کلیک کنید. در اینجا لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. چربی ها باید جایگزین کربوهیدرات ها شوند و به طور کلی ۷۵ درصد از کالری مصرفی روزانه را تشکیل دهند.

غذای کتوژنیک چیست

کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک برای لاغری به طور کامل عمل میکنند، وزن کم میکنند و لاغر میشوند. کاهش وزن قابلتوجهی که در ابتدا روی میدهد ناشی از ازدستدادن آب بدن است؛ زیرا شما مصرف کربوهیدراتها را بهشدت کم کردهاید و بدنتان مجبور است از کربوهیدراتهای ذخیره شده در کبدتان استفاده کند که دارای آب هستند. مثلا 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا : تقریباً شبیه به حالت استاندارد است ولی پروتئین بالاتری دارد که شامل 60% چربی ،35%پروتئین و 5% کربوهیدرات است. علاوه بر این، گیاهانی مانند پونه کوهی و رزماری، عطر و طعم فراوان به غذا می دهند و تقریباً بدون کربوهیدرات هستند. تحقیقات نشان میدهد که این رژیم غذایی همچنین میتواند به برخی از اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر کمک کند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. رژیم کتو براساس مقدار بسیار کم کربوهیدرات و مقدار زیاد اسید چرب شناخته میشود.

بعلاوه اینکه استفاده مداوم از یک رژیم با کربوهیدرات کم می تواند سبب بروز سردرد ، یبوست ، مشکلات تنفسی و غیره گردد. رژیم کتوژنیک برخلاف یک روزهداری کامل، به حفظ تودهی عضلانی کمک میکند. بعلاوه پروتئین برای حفظ توده عضلانی نیز مهم است. یا اگر لاغر شده اید چرا نتوانسته اید وزن کم شده را حفظ نمایید؟ میخواستم بدونم اگر روز های تمرین(شنبه.یکشنبه.سه شنبه.چهارشنبه)۲۵۱۰ کالری بگیرم،روزهای استراحت(دوشنبه.پنجشنبه.جمعه)باید مقداری از این کالری رو کم کنم مثلا ۴۰۰یا ۵۰۰ کالری؟ در کل ، مقدار کربوهیدرات باید به میزان 20 تا 50 گرم در روز محدود شود و چربی باید با خوردن گوشت ، ماهی ،تخممرغ ، آجیل و دانهها و روغنهای سالم جذب بدن شود. این نوشیدنی حاوی کافئین است و مقدار ناچیزی کالری و کربوهیدرات است. در این رژیم جذب کربوهیدرات را بهشدت کاهش میدهند و این را با چربی جایگزین میکنید. رژیم کتوژنیک یکی از موثر ترین رژیم های لاغری برای کاهش وزن است، اما باید برای استفاده از آن شرایط و هدف فرد را در نظر گرفت. در عوض غذاهایی که کربوهیدرات کمی دارند اما چربی آنها بالا است جزء حجم اصلی خوراکیهای شما در وعدههای غذایی هستند. یک تکه نان یا بخش کوچکی از غلات می تواند حاوی 10 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص باشد!

᠎A᠎rticle w​as c re᠎at ed by G᠎SA Con te​nt​ Gener at or  DEMO.