غیر رسمی؛ مایکل ادواردز مدیر بخش فوتبال باشگاه لیورپول شد


| مایکل ادواردز، مدیر کاردان انگلیسی به باشگاه لیورپول برمی‌گردد تا دوران پسا کلوپ را رهبری کند.

به گزارش پل جویس از تایمز، مایکل ادواردز قرار است به باشگاه لیورپول برگردد تا به شکل‌گیری عصر پسا کلوپ کمک کند. او که در نقش جدیدش اختیارات بیشتری خواهد داشت، مدیریت عملیات فوتبالی گروه FSG، مالک باشگاه را بر عهده خواهد گرفت.

یکی از اولین وظایف او، نهایی کردن قرارداد برای انتصاب ریچارد هیوز به عنوان مدیر ورزشی جدید آنفیلد خواهد بود. هیوز هفته گذشته اعلام کرد که در پایان فصل از بورنموث جدا خواهد شد. ادواردز دو سال پیش از سمت مدیریت ورزشی لیورپول کناره‌گیری کرد و در ابتدا پیشنهاد بازگشت از سوی گروه FSG را نپذیرفت. این پیشنهاد پس از اعلام خروج کلوپ در ژانویه ارائه شده بود.

با این حال، احترام بالای گروه FSG به این مدیر ۴۴ ساله، مالکان را بر آن داشت تا یک پیشنهاد نهایی به او ارائه دهند. ادواردز ده روز پیش در بوستون با مالک اصلی باشگاه، جان هنری، و رئیس باشگاه، مایک گوردون، به صورت حضوری گفتگو کرد. توافق نهایی میان طرفین پس از بحث‌های بیشتر با ادواردز در روز دوشنبه حاصل شد. ادواردز همواره تأکید کرده بود که دیگر به عنوان مدیر ورزشی فعالیت نخواهد کرد. او از موفقیت‌های به دست آمده در دوران حضور کلوپ در لیورپول رضایت داشت؛ جایی که توانایی او در بازار نقل و انتقالات، چه در خرید و چه در فروش بازیکن، منجر به دستاوردهای فوق‌العاده‌ای شد.

برای مثال، محمد صلاح با مبلغ اولیه ۳۷ میلیون پوند از رم به خدمت گرفته شد و فروش فیلیپه کوتینیو به بارسلونا با مبلغ ۱۴۲ میلیون پوند به تأمین منابع مالی برای خریدهای ورودی مانند ویرجیل فن دایک و آلیسون کمک کرد. جزئیات دقیق نقش او در آینده اعلام خواهد شد، اما گفته می‌شود چالشی که FSG برای او ترسیم کرده، دلیل اصلی پذیرش این نقش با اختیارات گسترده بوده است.

ادواردز که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ یک دهه را در آنفیلد سپری کرد، به هیوز علاقه‌مند است و جضور او به لیورپول تقریباً قطعی به نظر می‌رسد. لیورپول امیدوار است هیوز که از سال ۲۰۱۶ مدیر ورزشی بورنموث بوده است، ثباتی را به این نقش بیاورد که از زمان خروج ادواردز با تغییر و تحول زیادی همراه بوده است. جولین وارد، جانشین ادواردز، پس از یک سال کناره‌گیری کرد و یورگ اشمانکه نیز به صورت موقت در این نقش فعالیت می‌کرد که در ژانویه باشگاه را ترک کرد. ایجاد یک ساختار جدید در راس باشگاه برای لیورپول که به دنبال جانشین برای کلوپ است، اهمیت دارد.

ژابی آلونسو، روبرتو دزربی و روبن آموریم از جمله سرمربیانی هستند که نام‌شان برای جانشینی یورگن کلوپ در لیورپول مطرح شده است. 



Source link