مشاوره رایگان در درباره رژیم کتوژنیک

نظر مردم درباره رژیم کتوژنیک اساس رژیم کتوژنیک Ketogenic بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربیهای انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از پنج درخشان راه‌ها برای استفاده رژیم های کتوژنیک 1402 بین ببرد. افزودن میان وعده و تنقلات، یکی از ساده ترین اموری است که در رژیم تان انجام می دهید. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی ممکن است کمک کننده باشد. در ضمن، میان وعده یکی از روش های افزودن چربی سالم به رژیم غذایی تان است، بدون این که ذره ای دریافت کربوهیدرات خود را بالا ببرید. این ها بر روی مغز و ستون فقرات و همچنین اعصاب، که این دو را به هم مرتبط می سازند، تاتیر میگذارند. همچنین عوارض جانبی طولانی مدت این رژیم میتواند شامل؛ استئاتوز کبدی، هیپوپروتئینمی، سنگ کلیه و کمبود ویتامین و مواد معدنی باشد. این رژیم با تاثیری که در متابولیسم بدن ایجاد می کند احساس سیری بیشتری به فرد می دهد که باعث می شود شما بدون نیاز به هرگونه وسواسی در شمردن کالری مصرفی خود، وزن کم کنید. توجه داشته باشید که در رژیم کتو قرار نیست همیشه گرسنه باشید؛ بلکه تنها کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش میدهید و بدن را در حسرت دریافت کربوهیدرات قرار میدهید!

1. خوردن کتو به معنای حذف همه غذاهای مورد علاقه شما نیست. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما مطالعهای نشان داد که رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. در این مورد، مطمئن شوید که مقدار زیادی از غذاهای دارای باکتری خوبِ روده مانند سبزیجات برگدار، سبزیجات تخمیر شده و چربیهای خاصی مانند کره که اسید بوتیریک را تامین میکند مصرف میکنید. رژیم غذایی کتو بر روی درصد بالایی از افراد عمل می کند، زیرا این رژیم به غیر از اینکه افزایش وزن را هدف قرار می دهد، اهداف دیگری را نیز شامل می شود. به عنوان مثال، ران و پای مرغ نسبت به سینه مرغ، ارجحیت دارند، زیرا حاوی چربی بیشتری هستند. یک هشدار جدی: در رژیم کتوژنیک و همینطور کم کربوهیدرات، غذاهایی که قند مصنوعی دارند، مثل کیک، کلوچه، آبنبات و شکلات، بستنی و شیرینیها را به هیچ وجه مصرف نکنید. ۸ دلیل که با رژیم کتوژنیک وزن کم نمیکنید! و این یک روش عالی برای کاهش وزن و همچنین راهی شگفت انگیز برای بهبود ترکیبات بدن و سلامت کلی است. او همچنین اصطلاح “رژیم غذایی کتوژنیک” را ابداع کرد. راسل وایلدر اولین بار در سال 1921 از رژیم کتوژنیک برای درمان صرع استفاده کرد.

روش کتوژنیک چیست

روغن کتوژنیک حتی برای صرع نیز پاسخ درستی ما از آن دریافت نکرده ایم. در این صفحه هرآنچه را که لازم است درباره رژیم کتوژنیک، فواید، مضرات، برنامه غذایی آن و… میزان کربوهیدرات در این رژیم خیلی محدود است یا وجود ندارد. تولید بدن کتون به عوامل متعددی مانند میزان متابولیسم پایه در حالت استراحت (BMR)، شاخص توده بدنی (BMI) و درصد چربی بدن بستگی دارد. زیرا بیشتر تولید کنندگان، کمبود عطر و طعم آنها را با شکر اضافی (کربوهیدرات) جبران می کنند. اگر از یک رژیم کتوژنیک صحیح استفاده شود نباید میزان کتون ها در خون به حد مضری برسد که کتواسیدوز شدید تولید کند و باید همیشه مقدار کافی انسولین در بدن وجود داشته باشد که از تولید بیش از حد کتون ها جلوگیری کند. هنگامی که بدن به دلیل کاهش مصرف به کمتر از 50 گرم در روز از کربوهیدرات محروم میشود، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش مییابد و بدن وارد حالت کاتابولیک میشود. Data has been generated by GSA C ontent G᠎ener at​or  DEMO᠎!

ذخایر گلیکوژن کاهش مییابد و بدن را مجبور میکند تا تغییرات متابولیکی خاصی را پشت سر بگذارد. رژیمهای غذایی مناسب برای کاهش وزن میتواند تا حدودی به مدیریت اپیدمی چاقی کمک کنند. برای شروع وزن وزنهای را که بلند میکنید به مرور افزایش دهید. کشک: روزانه از کشک استفاده کنید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را افزایش دهید. پس از 2 تا 3 ماه اول، میتوانید در مواقع خاص کربوهیدرات بخورید – فقط بلافاصله بعد از آن به رژیم غذایی خود بازگردید. مهم است که به یاد داشته باشید که افراد نیازهای متفاوتی دارند و هیچ رژیم کاهش وزنی برای همه مناسب نیست. این به این معنی است که تعداد زیادی از افراد تمایل به ترک رژیم غذایی دارند که به رفتارهای ناسالم رژیم غذایی کمک میکند. رژیم کتوژنیک، راهنمای کامل دستورات غذایی و مکمل های مورد نیازحال که در مورد کلیات رژیم کتوژنیک، مزایا و معایب آن آگاه شدید، حتما میخواهید این برنامه غذایی را شروع کنید.

اگر با طرفداران کتو صحبت کنید، حتما به شما در خصوص غذاهای مانده از قبل خواهند گفت که برای ناهار روز بعد شان کنار می گذارند. لازم نیست حتما آن ها خیلی پیچیده باشند. اگر از من می پرسید هیچ رژیم غذایی که تاکید بر خوردن بیش از حد یک درشت مغذی داشته باشد و دیگر درشت مغذی ها را محدود کند، نمی تواند رژیم غذایی خوب و کاملی باشد. در شرایط پایدار مغز بیشترین گلوکز را استفاده می کند چون نمی تواند آن را ذخیره کند. اما خوردن چربی های اشباع شده از روغن ها (نخل, نارگیل), گوشت گاو, کره و کره کاکائو آن هم به مقدار زیاد تشویق می شوند.پروتئین بخشی از رژیم کتو است, اما به طور معمول بین غذاهای پروتئین بدون چربی و منابع پروتئین پر چربی اشباع مانند گوشت گاو, گوشت خوک و بیکن تفاوت قائل نمی شود. در برخی موارد هم تعریق، و بوی بد دهان مشاهده شده است. همچنین در برخی افراد آنفلوآنزا کتو، سر درد، ضعف و خستگی، بوی بد دهان و افزایش تحریک پذیری مشاهده می گردد. تخم مرغ همچنین سرشار از ویتامین های A، B کمپلکس، D، K، E، کلسیم و روی نیز می باشد.

لیست غذایی کتوژنیک

نوشیدنی های انرژی زا مصرف نکنید. با یک رژیم کتوژنیک ، کل بدن منبع تامین انرژی خود را در حالتی قرار می دهد تا بیشتر با چربی کار کند و در طول روز چربی بیشتری بسوزاند. این فرآیند در طول زمان به کاهش وزن افراد منجر می گردد. البته، فهمیدن این که کدام ترکیبات خوش طعم تر می شوند، طول می کشد. به این ترتیب، هر روز یک دستور پخت برای صبحانه با تخم مرغ خواهید داشت. اگر با تکرار یک غذا مشکلی ندارید، می توانید از غذای شب گذشته جهت تهیه صبحانه یا ناهار تان بهره ببرید. برای ناهار می توانید غذای شب مانده را در کنار یک سالاد تازه میل کنید و هر سسی که دوست دارید به آن بیافزایید. خوردن غذای کافی یک راه است. این به این معناست که تنها اختصاص 15 تا 20 درصد کالری برای رسیدن به پروتئین کافی است. استثنائات کوچک در این زمینه عبارتند از آووکادو، میوه ستاره ای و انواع توت ها که می توانید در حد متعادل آن ها را مصرف کنید.

شما همچنین می توانید انواع کسرول، سالاد، مواد غذایی کم کربوهیدرات و پر چرب میل کنید. همچنین می توانید تخم مرغ را با سایر مواد غذایی مختلف از جمله بیکن، ژامبون، پنیر چدار، کره و سس مایونز نیز ترکیب کنید. یک صبحانه خود در رژیم کتو می تواند از مزایای مواد غذایی ای چون تخم مرغ، بیکن، سوسیس و ژامبون بهره بگیرد. برای تهیه این صبحانه در رژیم کتو که در آن مافین یک کیک نیمه شیرین و تک نفره هستش. برای آشنایی بیشتر با خواص و فواید استویا به عنوان شیرین کننده ای طبیعی، به لینک زیر مراجعه فرمایید تا با مطالعه مقاله، به استفاده مکرر این شیرین کننده در رژیم روزمره خود ترقیب شوید. اگر هم قصد دارید قهوه تان را شیرین کنید، از شیرین کننده ای مانند استویا استفاده کنید. عوارض نداشتن رابطه جنسی برای مردان و زنان: آیا مزیت هم دارد؟ آیا در حین رژیم عضلات از بین میروند؟ با این حال، مصرف پروتئین و سطوح بالای کتون ممکن است به کاهش از دست دادن عضلات کمک کند. همچنین در این شرایط ممکن است، طعم فلز در دهان خود احساس کنید.

یک رژیم کتوژنیک همیشه باید با مشورت پزشک یا یک متخصص تغذیه معتبر دنبال شود تا اطمینان حاصل شود که مقدار مناسبی از چربیها، فیبر و ویتامینها و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم را دریافت میکنید. بیشتر غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند، ویتامینها، مواد معدنی و فیبر را نیز برای سلامت روده فراهم میکنند. رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در سراسر جهان است که برای لاغری سریع و بهبود سلامت جسمی مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که رژیم کتوژنیک میتواند در کوتاه مدت سریع و موثر باشد، حفظ آن میتواند سخت باشد زیرا بسیار محدود کننده است. سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. این شرایط، باعث از دست دادن چربی بدون ایجاد حس گرسنگی میشود. لطفاً توجه داشته باشید: اگر قصد دارید هر نوع رژیم غذایی را امتحان کنید، لطفاً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که میتوانید بدون هیچ عامل تهدیدکنندهای، رژیم بگیرید. معمولاً رژیم کتوژنیک بدون محدودیت کالری، باعث کاهش وزن میشود.

رژیم کتوژنیک رایگان

رژیم کتوژنیک اغلب برای کاهش وزن در افراد سالم ترویج میشود؛ و اغلب برای افراد چاق پیشنهاد میشود. کتواسیدوز خطرناک است، اما کتوز در رژیم کتوژنیک معمولا برای افراد سالم خوب است. اگرچه به عنوان یک درمان پزشکی برای گروههای خاصی از افراد فایده دارد؛ اما شواهد کمی وجود دارد که آن را به عنوان یک روش کاهش وزن طولانی مدت برای افراد سالم توصیه کند. اما با توجه به این که بیشتر متخصصان و کارشناسان تغذیه این رژیم را برای کاهش وزن غیراصولی میدانند تصمیم گرفتیم با مسعود فیروزکوهی، کارشناس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و محمد باقر ملجایی، دانشجوی دکترای تغذیه به گفتوگو بنشینیم. در این رژیم شما باید کالری مورد نیاز خود را از پروتیین و چربی های سالم دریافت کنید و کربوهیدراتی همچون شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید که هضم آن ها آسان است را حذف کنید. امروزه، این مکانیسم فیزیولوژیکی طبیعی توسط تعدادی از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. متخصصان تغذیه بر این باورند که برخی از افراد در هنگام شروع استفاده از این رژیم غذایی احساس بیماری می کنند. تحقیقات نشان داده که رژیم غذایی MIND خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را در افراد کاهش می دهد و برای بهبود شناخت نسبت به سایر رژیم های غذایی غنی از گیاه برتری دارد.