فوتبال زیبا و عذرخواهی از حریف | محرم نویدکیا؛ فراتر از فوتبال ایران!


| محرم نویدکیا با ارائه یک فوتبال زیبا و جسورانه، شب گذشته یک طرف ثبت یکی از زیباترین بازی های فصل فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی بود اما درباره محرم باید گفت، حقیقتا او به فوتبال ایران تعلق ندارد!

محرم نویدکیا چه در دوران بازی اش که با سپاهان به عنوان کاپیتان افتخارات متعددی را به دست آورد و چه در دوران سرمربیگری اش، مسیری را رفته که بسیاری در فوتبال ایران آن را نمی روند، مسیری که بهتر است بگوییم به عقیده بسیاری در فوتبال ایران جواب نمی دهد!

محرم نویدکیا در دوران بازی اش حاشیه نداشت و در آرامش کامل کلاس های مربیگری را پشت سر گذاشت و همین رویه را در دوران مربیگری هم ادامه داد. در دوران حضورش در سپاهان هرچند هرگز به قهرمانی نرسید و سکوها را علیه خود دید ولی تیمش همواره فوتبال زیبایی را بازی می کرد. به گفته خودش حاضر نیست به هر قیمتی امتیاز بگیرد و این در روند تیم هایی که او سرمربی آن ها بوده هم دیده می شود.

در واقع محرم نویدکیا از آن دست سرمربیانی است که برد 3-2 را به 1-0 ترجیح می دهد. شب گذشته هم مس رفسنجان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی قرار گرفت و نمایشی دلپذیر را از همان ثانیه های ابتدایی ارائه کرد.

تیم نویدکیا در دقایق ابتدایی نیمه اول به گل رسید و بعد از آن هم دفاع نکرد و همان شیوه بازی را ادامه داد. تیم محرم گل خورد ولی در ابتدای نیمه دوم مجددا به گل رسید و وقتی که از حریف پیش بود به جای دفاع از نتیجه کسب شده، ترجیح داد تلاش کند بیشتر از قبل گلزنی کند، هرچند تیمش در ادامه گل خورد و بازی در نهایت مساوی شد.

محرم نویدکیا با همان فلسفه اش این روزها در مس رفسنجان حضور دارد و سعی می کند با ارائه فوتبالی زیبا، تیم های حریف را شکست دهد و به قول خودش بیشتر از آنکه به امتیاز فکر کند، به فوتبال زیبا فکر می کند.

علاوه بر آن شخصیت محرم نویدکیا طی سال های اخیر برای فوتبال دوستان روشن شده، همان فردی که وقتی پرسپولیس قهرمان شد به سرخ پوشان تبریک گفت و مورد هجمه سپاهانی ها قرار گرفت ولی روی اصولش پا نگذاشت. او شب گذشته هم وقتی خبرنگاران درباره تنش های بین حامد لک و هواداران استقلال از او سوال پرسیدند اینطور جواب داد:

یکی دو نفر از هواداران استقلال من را صدا کردند و گفتند ظاهراً لک چیزی گفته است که من عذرخواهی کردم. با لک صحبت کردم و گفت من با هواداران استقلال نبودم و با فرد دیگری بگو مگو کردم، اما اگر حرفی به هواداران زده باشد، من عذرخواهی می‌کنم.

در ادامه هم محرم نویدکیا به تمجید از استقلال پرداخت و گفت آبی پوشان خلاف آن چیزی که بقیه می گویند، دفاعی بازی نمی کنند.



Source link